Az új online pénztárgépek megvásárlását és a kiskasszák Adóügyi Ellenőrző Egységének a cseréjét be kell jelentenie az adóhatóságnak.
Ehhez egy nyomtatványt, a PTGREG űrlapot kell kitölteni és eljuttatni a hatósághoz. Az adatlapot és a kitöltését segítő szoftvert megtalálhatja az NAV honlapján, ha erre a linkre kattint, de a szükséges iratokat az adóhatóság ügyfélszolgálatain is kiadják.
Az űrlapot, ha elektronikus adóbevallásra kötelezett az ügyfélkapun keresztül, egyébként pedig postai úton kell továbbítania.
A NAV a digitális formában küldött bejelentésekre öt-, a postai úton továbbítottakra pedig nyolc napon belül válaszol. Egy 16 jegyű számsort fognak elküldeni Önnek, ez a pénztárgép üzembe helyezési kód.
A számsort a pénztárgép szervizének kell majd átadnia ahhoz, hogy üzembe tudják helyezni a pénztárgépét, vagy ki tudják cserélni, a meglévő készüléke AEE egységét. Az üzembe helyezési kód igénylésének módjáról ide kattintva töltheti le a NAV tájékoztatóját.