Fel kell-e mondanom a hűségnyilatkozatomat meglévő szolgáltatómmal?
Nem, mert a szolgáltatás különálló SIM chip-pel működik, mely nem érinti az Ön meglévő előfizetéseit.
Használhatom a telefonomon már meglévő adat előfizetésemet is?
Nem, mert a szolgáltatás igénybevételének feltétele a pénztárgépbe épített SIM chip.
Meglévő pénztárgépem átalakítható-e úgy, hogy megfeleljen a jogszabályoknak?
Elképzelhető, ez ügyben az Ön pénztárgépének gyártója, forgalmazója tud információt adni.
Mit tegyek, ha a pénztárgépem pincehelyiségben van, ahol még mobiltelefon lefedettség sincs?
Külső antenna elhelyezésével oldható meg ez a probléma.
Mit tegyek, ha a határ közelében lakom?
A pénztárgépbe épített SIM chip jelenleg csak a hazai mobilszolgáltatók hálózatán bonyolít adatforgalmat, így nem kell magas roaming költségekkel számolnia egy esetleges, külföldi szolgáltató hálózatára történő véletlen felcsatlakozás következtében.
Meddig kell lecserélnem a pénztárgépemet?
Erről az érvényes jogszabályok rendelkeznek. Lásd törvényi szabályozás.
Hol vásárolhatok a jogszabályoknak megfelelő pénztárgépet?
Online a www.fiscatpenztargep.hu weboldalon, vagy az ott található elérhetőségeink bármelyikén keresztül.
Vezetékes internetkapcsolattal már rendelkezik a vállalkozásom. Ezt használhatom-e?
Sajnos nem, mivel a szolgáltatás igénybevételének feltétele a pénztárgépbe épített SIM chip.
Mi alapján dől el, hogy melyik csomagra kell előfizetnem?
Amennyiben Önnek önálló pénztárgépe(i) van(nak), úgy a Kiskasszadíjcsomagra van szüksége a pénztárgép(ek)hez, ha PC alapú, hálózatba kapcsolt pénztárgéppe(kke)l rendelkezik, úgy a PC kassza díjcsomag szükséges.
Használhatom-e internetezésre is a Mobil Adat Kft. szolgáltatását?
Nem.
Szüneteltethető-e a szolgáltatás?
Igen. A szüneteltetés iránti igényét az Előfizető írásban, postai úton, tértivevényes vagy ajánlott levéllel jelezheti a Szolgáltató felé (cím: 1037 Budapest, Montevideó u. 3/b. III/1.), kizárólag a Szolgáltató erre a célra rendszeresített formanyomtatványnak igénybe vételével (a formanyomtatvány letölthető a Szolgáltató weboldalán: www.mobil-adat.hu).
Milyen iratok szükségesek a szerződéskötéshez?
Aláírási címpéldány, személyi igazolvány, továbbá a pénztárgép azonosítója.
Hol tudok szerződést kötni?
Pénztárgép forgalmazó partnereinknél vagy a Mobil Adat Kft. irodájában.
Kell-e túlforgalmazási díjat fizetni?
Nem kell túlforgalmazási díjat fizetni.
A megszemélyesítést követően mikortól használható a pénztárgép?
Az automatikus provisioning rendszer alkalmazásával a pénztárgép a megszemélyesítést és az Előfizetői Szerződések megkötését követően azonnal használható. A megszemélyesítést követő 7 napon belül meg kell kötni az adatkommunikációs szerződést, ennek hiányában a szolgáltatás felfüggesztésre kerülhet. A felfüggesztett szolgáltatásokat a NAV ellenőrzi és büntetheti.
Egyedi mentesség esetén kell-e havi díjat fizetni?
Egyedi mentesség esetén nem kell havi díjat fizetni. A Rendelet alapján annak a pénztárgép üzemeltetőnek, aki mentességet kapott az online adatkommunikáció alól a NAV-tól, Előfizetői Szerződést kell kötnie a Szolgáltatóval. A mentességet a pénztárgép üzemeltetőjének a NAV-tól kapott engedéllyel kell igazolnia a Szolgáltató felé. A pénztárgép üzemeltetőjének legkésőbb a mentesség időtartamának lejárta napján Előfizetői Szerződést kell kötnie.
Mennyi ideig lehet szüneteltetni az előfizetést?
Legalább 1 hónapig, maximum 12 hónapig.
Fizetésnél milyen adatot kell megadni a közlemény rovatban?
Nagyon fontos, hogy a közlemény rovat informatív legyen a beazonosítás érdekében. Minden kedves ügyfelünk Előfizetői szerződése, és számlája is tartalmazza az ügyfél azonosítót, ami elengedhetetlen a beazonosításhoz. Ennek hiányában nem tudjuk jóváírni a befizetett összeget.
Van-e negyedéves, féléves, vagy éves fizetési mód? Lehet-e utalni egyszerre nagyobb összeget?
Lehet választani negyedéves, féléves vagy éves fizetési módot. A számla a választott időszakról mindig a naptári negyedév, félév, vagy év első hónapjában készül. Utalható egyszerre nagyobb összeg, ami jóváírásra kerül az ügyfélfolyószámlán. A túlfizetés a számlán a Havi egyenlegértesítő résznél követhető nyomon. Az összeg ebben az esetben negatív előleggel fog mutatkozni, hiszen fizetési kötelezettség nem áll fenn.
Hol található meg a telefonos pin kód?
Az Előfizetői Szerződés első oldalán találhatóak a bejelentkezéshez szükséges adatok, mint ügyfél azonosító, telefonos PIN kód, Webcare jelszó.
Mi a szüneteltetésből való visszakapcsolás módja?
Az erre vonatkozó kérelmet az Előfizető írásban, postai úton, tértivevényes vagy ajánlott levéllel a Szolgáltató kizárólag erre a célra rendszeresített formanyomtatványának (a formanyomtatvány letölthető a Szolgáltató weboldalán: www.mobil-adat.hu) a Szolgáltató részére történő megküldésével, vagy a Szolgáltató ügyfélszolgálatán történő telefonos bejelentés útján jelezheti a Szolgáltató felé. Írásbeli kérelem esetén a kérelemben – az erre rendszeresített formanyomtatványon – az Előfizető köteles megjelölni a visszaaktiválás dátumát, amely nem lehet előbbi, mint a kérelem Szolgáltató részére történő kézbesítését követő 15. (tizenötödik) nap, illetve telefonon a Szolgáltató ügyfélszolgálatán jogosult a visszaaktiválást bejelenteni legalább a kérelmezett dátumot megelőző 15. (tizenötödik) napig.
Ha nem kapott szerződést, vagy nincs meg, akkor mi a teendője?
Ha működő pénztárgéppel rendelkezik, de az Önt kiszolgáló szerviz nem készített egyedi Előfizetői Szerződést, akkor azonnal vegye fel a kapcsolatot a szervizével, vagy ügyfélszolgálatunkkal! Az egyes pénztárgéptípusok szervizlistája megtalálható honlapunkon. Az aktuális Előfizetői Szerződés megtekinthető a honlap dokumentumtárjában. Bármilyen nemű ügyintézéshez szükséges az egyedi, hat számjegyből álló ügyfél azonosító, ami a szerződésen, és a számlánkon is megtalálható. Ennek hiányában az ügyfélszolgálattal történő egyeztetés segít a beazonosításban.